Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Identificatie van de onderneming

ThuisAlarm BV
Blokstallen 2B, 4611 WB Bergen op Zoom, Nederland,
KVK nummer: 97951846, BTW-nummer in aanvraag
E-mailadres: hallo@thuisalarm.be
Telefoonnummer: 03 332 00 47
Website: www.thuisalarm.be

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Thuisalarm BV en de Klant voor de levering van alarmsystemen en meldkamerdiensten in België en Nederland.

Artikel 2 – Precontractuele informatie

Dit document bevat precontractuele informatie over het alarmsysteem en de diensten van Thuisalarm. Dit document is niet uw Overeenkomst. Het verplicht u niet tot het plaatsen van een bestelling.

Naast de uitleg die u hebt ontvangen en het advies dat onze vertegenwoordiger u heeft gegeven om u een doeltreffende beveiliging aan te bieden, delen wij u hierna de informatie mee die de wet voorschrijft, zodat de keuze die u maakt in de Overeenkomst volledig geïnformeerd is.

Als u bij installatie vraagt om extra alarmapparatuur of -diensten naast deze die hiervoor werden vermeld, kunnen de specificaties, prijzen en andere details veranderen. Deze wijzigingen zullen aan u worden toegelicht en zullen worden weergegeven in de definitieve versie van de Overeenkomst die aan u ter ondertekening zal worden voorgelegd, en die zal prevaleren over andere versies.

Artikel 3 – Prijs en betaling

De prijzen kunnen van tijd tot tijd worden aangepast ten gevolge van inhoudelijke verbeteringen van en/of nieuwe investeringen in de diensten, nieuwe regelgeving inzake de kosten voor de levering van de diensten en/of andere externe factoren die van invloed zijn op de diensten.

Tenzij anders vermeld in de kennisgeving, zal de aangepaste prijs 20 kalenderdagen na deze kennisgeving van toepassing zijn. Indien de Klant de prijswijziging niet aanvaardt, kan hij de Overeenkomst zonder kosten of schadevergoeding per aangetekend schrijven opzeggen tussen de ontvangst van de kennisgeving inzake de aanpassing en de datum van inwerkingtreding ervan.

Thuisalarm heeft het recht om een (geheel of gedeeltelijk) voorschot te vragen voor de installatiekosten, de abonnementskosten en andere kosten. Naast het bestelformulier zal een e-mail ter bevestiging van de ontvangst van de betaling aan de Klant worden verzonden. De Klant zal tegen de op de factuur vermelde vervaldatum de op de factuur vermelde bedragen aan Thuisalarm betalen. Alle prijzen zijn BTW inclusief.

Artikel 4 – Duur

De Overeenkomst wordt afgesloten voor een periode van 2 jaar (“Initiële Periode”) en wordt na deze Initiële Periode voor onbepaalde tijd verlengd, met inachtneming van de beëindigingsmogelijkheden.

Pakket “Gemoedsrust” is steeds minimum 24 maanden. Indien stopzetting voor 24 maanden dan kan dit mits betaling van € 100 blijft het systeem uw eigendom. Bij vroegtijdige aflossing voor einde van de contract datum zonder aanbetaling blijft het systeem eigendom van Thuisalarm. Na de 24 maanden is er keuze om het pack zorgeloos verder te zetten of om te schakelen naar ander pack!

Artikel 5 – Beëindiging

Elke partij kan de Overeenkomst opzeggen wegens contractbreuk en na voorafgaandelijke ingebrekestelling. Elke partij kan tevens de Overeenkomst schadeloos opzeggen via aangetekend schrijven met een opzegtermijn van twee maanden voor het einde van de Initiële Periode of op elk moment met een opzegtermijn van twee maanden na het einde van de Initiële Periode.

Indien de Overeenkomst tijdens de Initiële Periode door de Klant wordt opgezegd, is de Klant een vergoeding verschuldigd die gelijk is aan het totaal van de resterende maandelijkse termijnen tot het einde van de Initiële Periode ter dekking van een deel van de door Thuisalarm gemaakte kosten en dient de Klant de door Thuisalarm ter beschikking gestelde apparatuur terug te geven.

Thuisalarm heeft te allen tijde het recht de Overeenkomst te beëindigen omwille van overmacht.

Artikel 6 - Inwerkingtreding

De overeenkomst treedt in werking op het ogenblik van haar ondertekening door Thuisalarm en de Klant en in elk geval op het ogenblik dat Thuisalarm zonder voorbehoud overgaat tot de uitvoering van de Overeenkomst door het alarmsysteem (of een gedeelte ervan) in gebruik te geven, te installeren en/of te monteren.

Artikel 7 - Herroepingsrecht

De Klant heeft het recht, indien hij een consument is in de zin van het Wetboek van Economisch Recht, kosteloos af te zien van de Overeenkomst zonder opgave van redenen binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de dag van het afsluiten van de Overeenkomst.

De Klant heeft de keuze om het modelformulier voor herroeping te gebruiken dat beschikbaar is op www.thuisalarm.be of om een duidelijke en ondubbelzinnige verklaring op te stellen waarin hij zijn beslissing tot (gedeeltelijk) herroeping van de Overeenkomst uiteenzet.

Artikel 8 - Totstandkoming van de Overeenkomst

De Overeenkomst kan elektronisch worden gesloten, zonder bijkomende kosten voor de Klant.

Artikel 9 - Eigendom en onderhoud van apparatuur en systemen

De door Thuisalarm in het kader van de dienstverlening geïnstalleerde apparatuur en systemen blijven exclusief eigendom van Thuisalarm, en worden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald in de Overeenkomst, gedurende de hele looptijd van de Overeenkomst door Thuisalarm onderhouden, met inachtneming van de modaliteiten zoals bepaald in deze algemene voorwaarden (overdracht van eigendom aan de Klant in geval van beëindiging van de Overeenkomst na drie jaar conform deze voorwaarden).

Artikel 10 - Gedragscode

Thuisalarm beschikt over een gedragscode die op verzoek beschikbaar wordt gesteld aan de Klant.

Artikel 11 - Kenmerken van de diensten van Thuisalarm

De belangrijkste diensten die Thuisalarm levert zijn: verkoop van een alarmsysteem; meldkamerdiensten; indien van toepassing, onderhoud van het alarmsysteem en controle op afstand (bewaking van het alarmsysteem en de apparaten en het ontvangen van meldingen via de Thuisalarm-applicatie en klantenzone).

Plaatsing, installatie, onderhoud en herstellingen worden uitgevoerd door een vergunde private beveiliging bedrijf: Securiplus-Security BV IBZ 20-2014-01 BTW BE 0648.589.609.

Artikel 12 - Producten en gebruikershandleidingen

De Klant kan de informatie met betrekking tot de verschillende producten en de desbetreffende gebruikershandleidingen raadplegen via www.thuisalarm.be/klantenzone/producten.

Artikel 13 - Digitale diensten en compatibiliteit

Alle digitale diensten worden aangeboden via de Thuisalarm-applicatie en op de klantenzone-website van Thuisalarm, en vereisen een internetverbinding.

Deze digitale diensten stellen de Klant in staat om het alarmsysteem te bedienen, de activiteit in zijn/haar pand te monitoren, administratieve procedures uit te voeren en hulp in te roepen in geval van nood.

Bij het contracteren van ARLO-camera’s of andere videodiensten zal de videodienst worden aangeboden via een applicatie van derden, waarbij de functionaliteiten bestaan uit het bekijken van opgenomen video’s en het bekijken van live video’s.

Gebruikers hebben individueel toegang met persoonlijke niet-overdraagbare toegangscodes, die een unieke en veilige identificatie garanderen bij de toegang tot informatiesystemen, bronnen, gegevensverwerkende omgevingen en communicatienetwerken van Thuisalarm.

De Thuisalarm-applicatie is compatibel met de besturingssystemen Android (versie 7 of hoger) en iOS (versie 11 of hoger). De webversie is compatibel met de belangrijkste browsers en wordt steeds bijgewerkt om veiligheidslekken te voorkomen (Chrome, Safari, Opera, Edge).

Artikel 14 - Garantie

De Klant geniet een omniumgarantie op het alarmsysteem gedurende de looptijd van de Overeenkomst. Ingeval er een defect wordt vastgesteld in het alarmsysteem (of in een van de onderdelen ervan), dat niet aan de Klant kan worden toegeschreven, zal Thuisalarm het alarmsysteem (of het betrokken onderdeel) voor eigen rekening repareren of vervangen.

Reparatiewerkzaamheden zullen binnen 14 dagen worden uitgevoerd, indien nodig door onderaannemers. Deze garantie is niet van toepassing ingeval het defect te wijten is aan een fout, tekortkoming, verkeerd gebruik of nalatigheid die aan de Klant kan worden toegeschreven.

Artikel 15 - Klachten

Voor elke klacht of vraag over de werking en/of uitvoering van de Overeenkomst kan u contact opnemen met de klantendienst via hallo@thuisalarm.be of telefonisch op 03 332 00 47.

Artikel 16 - Verwerking van persoonsgegevens

De gegevens die u aan ons heb meegedeeld voor het opstellen van een commercieel voorstel (naam, voornaam, telefoonnummer, e-mailadres en postadres) worden bewaard met het oog op een eventuele bestelling van uw kant en om de follow-up te waarborgen van het commerciële voorstel dat aan u is gedaan. Deze verwerking is gebaseerd op de uitvoering van precontractuele maatregelen.

In geval van onjuiste of ontbrekende gegevens kunnen de follow-up van het commerciële voorstel en uw eventuele bestelling niet worden afgehandeld.

Meer informatie hieromtrent is beschikbaar in ons privacybeleid, dat u kunt vinden op www.thuisalarm.be/privacy. De verschillende rechten die u hebt volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de manier waarop u deze rechten kunt uitoefenen, worden eveneens beschreven in ons privacybeleid.